innovatietraject bij Werkbedrijf Rijk van Nijmegen

Hoe brengen we de contactmomenten met de werkgever in kaart?

WerkBedrijf Rijk Van Nijmegen ondersteunt en begeleidt werkzoekenden die binnen de participatiewet vallen naar een baan bij bedrijven in de regio. Naast het innovatietraject over borgen van kwaliteit wilde WerkBedrijf Rijk van Nijmegen ook aan de slag met inzicht krijgen in de directe ervaringen die werkgevers met hen hebben. Op welke momenten komen we met elkaar in contact en hoe ervaart de werkgever deze momenten? Met deze vraag gingen we aan de slag om tot een klantreis te komen die klantervaringen in kaart brengt.

De Aanpak

In aansluiting op het kwaliteitsproject sprak Lüün met meerdere werkgevers over hun ervaringen met WerkBedrijf. Gebaseerd op deze interviews ontstond er een eerste ruwe versie van de klantreis.

Hierop volgden een brainstorm- en blueprint sessie om ideeën te verzinnen die de klantreis zouden verbeteren. Allereerst zorgden de sessies voor een aanscherping van de reis, en bracht het focus aan om de momenten waar het verschil voor klanten gemaakt kan worden helder voor ogen te hebben.

Het Resultaat

Het traject resulteerde in een visueel uitgewerkt klantreis (folder) om intern als praatplaat te fungeren. Wat maken werkgevers mee in hun contactmomenten met de organisatie en zijn we ons bewust van dit grotere geheel (buiten de eigen afdeling om)?

Daarnaast kwamen er uit de creatieve sessies 4 oplossingsrichtingen met 12 concrete ideeën om de ervaringen van de werkgevers nog beter te maken. Aan de hand van deze actieplannen kunnen het komende jaar de ideeën in proefprojecten getest worden.

Meer weten over deze casus?

Neem dan vrijblijvend contact op met Theo.

Neem contact op